Jak informuje MZDW, zakres prac ma objąć odbudowę skrajnej podpory ścian szczelinowych od południowej strony tunelu. Oferty można składać do 18 sierpnia 2025 roku do godziny 8.
Tunel w Sulejówku. Dlaczego wymaga naprawy?
Jak podaje portal Rynek Infrastruktury, przedmiotem przetargu jest tunel drogowy w Sulejówku w linii kolejowej nr 2. Odbudowy wymaga skrajna podpora ścian szczelinowych od strony południowej, która została zniszczona podczas uderzenia przez przejeżdżający pojazd z nienormowym ładunkiem.
Zniszczenie miało miejsce w kwietniu – rozpora żelbetowa konstrukcji została zdeformowana, zbrojenia odsłonięte, a ponadto wykruszył się beton. Cała konstrukcja rozpory została zarysowana przy utwierdzeniach w ścianach szczelinowych, a jej przekrój betonowy został zniszczony w taki sposób, że nie ma możliwości przenoszenia naprężeń. Aktualnie rozpora posiada tymczasowe rozparcie z rozpór stalowych, jednak konieczne jest odtworzenie rozpory żelbetowej do poprzedniego stanu, ponieważ jest to konieczne do prawidłowej pracy tunelu.
W Specyfikacji warunków zamówienia (SWZ) czytamy, że wykonawca między innymi będzie też zobowiązany do opracowania i przedłożenia zamawiającemu szczegółowego projektu tymczasowej organizacji ruchu. Uwzględniać on powinien całkowite zamknięcie tunelu w czasie wykonywania prac. Co istotne, zamknięcie nie może trwać dłużej niż dwa miesiące.