22.4°C
1018.8 hPa
Życie Warszawy

Warszawska policja szuka chętnych do pracy. Kolejny nabór za parę dni

Publikacja: 01.07.2025 16:00

Komenda Stołeczna Policji ogłasza nabór do służby

Komenda Stołeczna Policji ogłasza nabór do służby

Foto: Adobe Stock

Już 7 lipca rusza kolejny nabór do stołecznej policji. Jakie wymagania muszą spełniać kandydaci?

„Lubisz kontakt z ludźmi, jazdę samochodem lub motocyklem, interesujesz się samoobroną i sportami walki, a może jesteś zapalonym motorowodniakiem? W szeregach policji masz możliwość połączenia wielu swoich pasji z zawodem” – zachęca Komenda Stołeczna Policji na swojej stronie internetowej. Nabór rusza już niedługo.

Terminy przyjęcia do służby w policji w Warszawie

Jak wskazuje strona Komendy Stołecznej Policji najbliższy termin przyjęcia do służby to 7 lipca, a następnie:

  • 28 sierpnia,
  • 16 września,
  • 23 października,
  • 25 listopada,
  • 30 grudnia.

Kto może przystąpić do służby w policji?

Osoby, które chcą wziąć udział w rekrutacji, muszą spełniać następujące warunki:

  • być obywatelem Polski i mieć nieposzlakowaną opinię;
  • posiadać co najmniej średnie wykształcenie lub średnie branżowe;
  • nie być skazanym prawomocnym wyrokiem sądu za przestępstwo lub przestępstwo skarbowe;
  • korzystać z pełni praw publicznych;
  • mieć zdolność fizyczną i psychiczną do służby w formacjach uzbrojonych, podległych szczególnej dyscyplinie służbowej, której kandydaci są w stanie się podporządkować;
  • dać rękojmię zachowania tajemnicy stosowanie do wymogów określonych w przepisach o ochronie informacji niejawnych;
  • w przypadku mężczyzn – posiadać uregulowany stosunek do służby wojskowej.

Dokumenty wymagane w rekrutacji do policji

Kandydat musi przygotować wymagane dokumenty i złożyć je osobiście lub elektronicznie do jednostki organizacyjnej policji (pełna lista jednostek dostępna jest pod tym linkiem). Niezbędne dokumenty to:

  • podanie o przyjęcie do służby adresowane do Komendanta Stołecznego Policji;
  • wypełniony kwestionariusz osobowy kandydata do służby (część A i B) – można go pobrać ze strony internetowej Komendy Głównej Policji, w Komendzie Stołecznej Policji, w komendach powiatowych i rejonowych, a także w każdej innej jednostce Policji w Polsce;
  • kopie dokumentów potwierdzających posiadane wykształcenie i kwalifikacje zawodowe (oryginały do wglądu);
  • dowód osobisty oraz dokument potwierdzający uregulowany stosunek do służby wojskowej (kopia książeczki wojskowej lub zaświadczenie z WCR), jeżeli kandydat do służby jest objęty ewidencją wojskową (oryginały dokumentów do wglądu);
  • kopie wszystkich posiadanych świadectw pracy/służby (oryginały dokumentów do wglądu).

Oprócz tego kandydat musi wypełnić ankietę bezpieczeństwa osobowego, którą składa się w terminie i miejscu wyznaczonym w trakcie rekrutacji. Ankieta, podobnie jak kwestionariusz osobowy, jest dostępna na stronie Komendy Głównej Policji, w Komendzie Stołecznej, komendach powiatowych i rejonowych oraz innych jednostkach Policji.

Jak wygląda rekrutacja do służby w policji?

Postępowanie kwalifikacyjne składa się z kilku etapów. Rozpoczyna się od złożenia powyższych dokumentów, a następnie ma miejsce test wiedzy, sprawności fizycznej, badania psychologiczne (także test psychologiczny), rozmowa kwalifikacyjna, ustalenie zdolności fizycznej i psychicznej do służby, sprawdzenie w ewidencjach, rejestrach, kartotekach, w tym policyjnych zbiorach danych, prawdziwości danych z kwestionariusza osobowego oraz postępowanie sprawdzające określone w przepisach o ochronie informacji niejawnych, jeśli nie ma odpowiedniego poświadczenia bezpieczeństwa.