Warszawa stawia na rozbudowę transportu. Jak wynika ze Strategii i Planu Ogólnego Warszawy do 2040 roku, rośnie lista planowanych, nowych tras tramwajowych. Część z już funkcjonujących tras zostanie wydłużona. Jakie trasy powstaną w pierwszej kolejności?
Powstanie nowa zajezdnia poza granicami Warszawy
Jednym z najważniejszych, oficjalnych elementów Strategii jest plan utworzenia nowej zajezdni Tramwajów Warszawskich i Miejskich Zakładów Autobusowych poza granicami Warszawy. Wiadomo już, że nowy obiekt powstanie w rejonie Macierzysza (gmina Ożarów Mazowiecki). Jeżeli chodzi o przewidywany harmonogram prac, nowe bazy mają powstać po 2044 roku. Jednocześnie zastrzeżono, że nowe funkcje mogą zostać przypisane m.in. obecnym zajezdniom na Woli oraz Pradze.
Nowe trasy tramwajowe w Warszawie. Co obejmuje nowa lista?
W dokumencie ustalono realizację rozbudowanej listy nowych tras tramwajowych. Dokładny spis obejmuje następujące, planowane odcinki tras:
- w ciągu Traktu Nadwiślańskiego, ul. Myśliborskiej, ul. Familijnej i ul. Modlińskiej na odcinku od istniejącej trasy tramwajowej w ul. Trakt Nadwiślański do istniejącej trasy tramwajowej w ul. Jagiellońskiej,
- w ciągu Trasy Olszynki Grochowskiej, ul. Głębockiej, ul. św. Wincentego i ul. Matki Teresy z Kalkuty na odcinku od Trasy Mostu Północnego do istniejącej trasy tramwajowej w ul. Rembielińskiej,
- w ciągu ul. S. Krzyżanowskiego do tunelu pod dworcem Zachodnim (tzw. wąs wschodni),
- przez Pole Mokotowskie,
- na Gocław,
- w ciągu ul. Budowlanej, mostu Z. Krasińskiego (nowy obiekt) oraz ul. Z. Krasińskiego na odcinku od ul. św. J. Odrowąża do placu Wilsona,
- w ciągu al. Wilanowskiej, al. Sikorskiego i ul. św. Bonifacego od odcinka istniejącej trasy w ul. Puławskiej do istniejącej trasy w ul. św. Bonifacego,
- w al. Polski Walczącej jako kontynuację istniejącej trasy w ul. J. Gagarina do pętli EC Siekierki,
- w ciągu ul. Grochowskiej i ul. Płowieckiej jako kontynuacji istniejącej trasy tramwajowej w ul. Grochowskiej do ul. Marsa.