Inwestycja realizowana jest w ramach rozbudowy obwodowej trasy tramwajowej, a jej zakończenie planowane jest na drugą połowę 2026 roku.
Gotowa konstrukcja przystanku i przejścia podziemnego
Na poziomie -1 zakończono już budowę odcinka przejścia podziemnego łączącego Aleje Jerozolimskie z peronami kolejowymi oraz Wolą. Ten fragment powstał w ramach projektu tramwajowego i zostanie udostępniony pasażerom równocześnie z otwarciem nowej infrastruktury kolejowej – w terminie wyznaczonym przez zarządcę torów, czyli PKP Polskie Linie Kolejowe.
Jeszcze głębiej, na poziomie -2, gotowa jest konstrukcja przyszłego przystanku tramwajowego. W przyszłym roku, po przebiciu tunelu od strony Ochoty, rozpoczną się prace wykończeniowe. Powstaną dwa perony boczne, a ich wystrój będzie nawiązywał do nowoczesnych rozwiązań zastosowanych na stacji kolejowej Warszawa Zachodnia.
Wygodne przesiadki i nowoczesna infrastruktura
Nowy przystanek został zaprojektowany z myślą o komforcie pasażerów. Z peronów tramwajowych będzie można dostać się na poziom antresoli (-1) za pomocą wind, schodów ruchomych (góra–dół) oraz schodów stałych. Wyjścia z przystanku znajdą się tuż przed wejściami na perony kolejowe, co zapewni szybkie przesiadki pomiędzy tramwajem a pociągiem.