Ostatnie prace, realizowane przez firmę Balzola, to zaledwie wstęp do kompleksowej modernizacji, która zmieni oblicze centralnych arterii.
Skrzyżowanie Marszałkowskiej ze Świętokrzyską: Szybciej i bez krawężników
Dzięki pracom zleconym przez Tramwaje Warszawskie, skrzyżowanie Marszałkowskiej i Świętokrzyskiej zyskało nową, wyasfaltowaną nawierzchnię przejazdów rowerowych. Kluczowym udogodnieniem jest poszerzenie tych przejazdów oraz likwidacja części poprzecznych krawężników, co gwarantuje większą płynność jazdy. Obecnie trwa nanoszenie nowego oznakowania, które uporządkuje ruch cyklistów. Zmiany te są efektem wcześniejszego zwężenia Marszałkowskiej za skrzyżowaniem do dwóch pasów ruchu.
Dalsze plany: Nowe drogi rowerowe i eliminacja kolizji
Obecne prace są częścią większego programu inwestycyjnego. W najbliższym czasie, w ramach kilku równolegle prowadzonych projektów, planowane są kolejne udogodnienia dla rowerzystów:
- Lepszy przejazd przy biurowcu Central Point: wyprostowanie i odsunięcie drogi rowerowej przy północno-zachodnim narożniku budynku od wejścia do metra. Pas, który zajmują obecnie donice i słupki, zostanie „rozpłytowany” i włączony do infrastruktury rowerowej.
- Optymalizacja przy Teatrze Kwadrat: Poprawa układu przejazdów rowerowych w narożniku północno-wschodnim.
- Bezpieczeństwo na wjeździe: Zabudowanie powierzchni wyłączonej z ruchu przed pasem rowerowym, aby zapobiec nielegalnym wjazdom samochodów zjeżdżających ze skrzyżowania.
- Nowy odcinek na wschodniej nitce Marszałkowskiej: Budowa drogi dla rowerów na odcinku od Złotej do Królewskiej (Inwestycja ta, choć realizowana w dwóch etapach przez różnych wykonawców, jest już w toku).
- Likwidacja barier: Usunięcie kolejnych poprzecznych krawężników.