Od wielu lat toczy się dyskusja na temat konieczności poprawy jakości przestrzeni miejskiej i ograniczenia zalewu reklam na ulicach Warszawy.
Dyskusja o reklamach alkoholu w przestrzeni publicznej
Uchwała krajobrazowa, nad którą prace trwają się od 2017 roku, pozwoliłaby realnie zapanować nad chaosem reklamowym w mieście. Jednak, jak twierdzą organizatorzy kampanii, aby rzeczywiście poprawić jakość przestrzeni miejskiej i ograniczyć zalew reklam na ulicach potrzebne są zdecydowane działania.
Dyskusja na temat nowelizacji ustawy o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi oraz rozszerzenia jej zapisów o całkowity zakaz reklamy alkoholu wpisuje się w od lat formułowane przez aktywistów i organizacje pozarządowe postulaty ograniczenia reklam w przestrzeni miejskiej. Znaczne ograniczenie liczby reklam w mieście można osiągnąć eliminując chociażby reklamę alkoholu, która wdarła się w naszą codzienność i jest obecna począwszy od wielkich billboardów po witryny sklepowe, ogródki restauracyjne, skończywszy na miejscach, w których wolny czas spędzają całe rodziny.
„Reklama alkoholu powinna zniknąć zarówno z nośników reklamowych dużego formatu, nośników cyfrowych typu citylight, z witryn sklepowych jak i ogródków restauracyjnych” – twierdzą aktywiści.