Za pomocą karty można także potwierdzić uprawnienia do zniżek przysługujących osobom, które są zameldowane w stolicy lub mieszkają w Warszawie i płacą tu podatki. SWKM jest dostępna w różnych wzorach.
Czym dokładnie jest Spersonalizowana Warszawska Karta Miejska?
Spersonalizowana Warszawska Karta Miejska (SWKM) ma postać karty z nadrukowanym imieniem i nazwiskiem. Znajduje się na niej również aktualne zdjęcie posiadacza. Na karcie można zakodować elektroniczny okresowy bilet na komunikację miejską. SWKM może być także nośnikiem Karty warszawiaka/warszawianki, wystarczy zapisać na niej tzw. e-hologram, który potwierdza uprawnienia do zniżek. Osoby, którym przysługują bezpłatne przejazdy metrem, mogą dodatkowo wykorzystać SWKM jako wejściówkę.
Jak wyrobić Spersonalizowaną Warszawską Kartę Miejską?
SWKM jest wydawana przez Zarząd Transportu Miejskiego na wniosek zainteresowanego. We wniosku należy podać swoje imię, nazwisko, PESEL, datę urodzenia, adres zamieszkania, telefon kontaktowy, adres e-mail, wyrazić zgodę na przetwarzanie danych oraz złożyć podpis. Oprócz tego trzeba dołączyć zdjęcie w formacie 3,5 cm x 4,5 cm.
Osoby, które składają wniosek online, muszą wgrać zdjęcie 182 x 218 pikseli, o rozdzielczości 72 dpi, rozmiarze nieprzekraczającym 1024 KB i formacie .jpg lub .png. Istnieje także możliwość wgrania zdjęcia w formie elektronicznej podczas składania wniosku stacjonarnie. W tym celu trzeba zeskanować kod QR znajdujący się w okienku kasowym. Następnie należy za pomocą telefonu lub innego urządzenia mobilnego wejść na stronę https://foto.wtp.waw.pl i wybrać zdjęcie ze swojej galerii. Sam wniosek można złożyć na trzy sposoby.
- Online – poprzez elektroniczny Punkt Obsługi Pasażerów Zarządu Transportu Miejskiego w Warszawie lub za pośrednictwem miejskiego portalu Moja Warszawa. W obu przypadkach wymagany jest profil zaufany.
- Pocztą - wystarczy wydrukować i wypełnić wniosek, a następnie wysłać go na adres Zarządu Transportu Miejskiego: ul. Grochowska 316/320, 03-839 Warszawa. Na kopercie należy umieścić dopisek „Personalizacja SWKM”.
- Stacjonarnie - wniosek można wypełnić i złożyć w dowolnym Punkcie Obsługi Pasażerów ZTM. Dostępne punkty: ul. Grochowska 316/320, Dworzec Centralny (punkt znajduje się od strony Al. Jerozolimskich), CH Blue City, Metro Młociny, Metro Dworzec Gdański, Metro Ratusz Arsenał, Metro Centrum, Metro Politechnika, Metro Służew, Metro Imielin, Metro Bemowo, Metro Księcia Janusza, Metro Rondo ONZ, Metro Dworzec Wileński, Metro Kondratowicza. Wniosek można złożyć także w Wydziale Obsługi Mieszkańców w każdej dzielnicy Warszawy