7.9°C
1014.9 hPa
Życie Warszawy

Biletów na WKD nie kupimy przez aplikację. Przewoźnik rozwiązał umowę z mPay

Publikacja: 05.12.2025 11:45

Operator sprzedawał bilety na pociągi, jednak nie rozliczał się z przewoźnikiem

Operator sprzedawał bilety na pociągi, jednak nie rozliczał się z przewoźnikiem

Foto: facebook.com / Warszawska Kolej Dojazdowa

Od poniedziałku, 7 grudnia, pasażerowie Warszawskiej Kolei Dojazdowej nie będą mogli korzystać z biletów kupionych za pośrednictwem aplikacji mPay. WuKaDka rozwiązała umowę z operatorem w trybie natychmiastowym.

Jak dowiedziało się „Życie Warszawy”, powodem rozwiązania umowy były zatory płatnicze ze strony firmy mPay.

Koniec sprzedaży biletów WKD przez mPay

Operator sprzedawał bilety na pociągi, jednak nie rozliczał się z przewoźnikiem, co powodowało, że co tydzień jego dług wzrastał o kilkadziesiąt tysięcy złotych.

Firma mPay otrzymywała od Warszawskiej Kolei Dojazdowej pisma z prośbami o uregulowanie zaległości, jednak nadal wpłaty były nieregularne i niepełne. Od poniedziałku, 7 grudnia, mPay nie będzie mógł więc już dalej sprzedawać biletów na podmiejską kolejkę.

– Oczywiście nie oznacza to, że kończymy sprzedaż biletów przez aplikacje – zastrzega Jarosław Dąbrowski, członek zarządu i dyrektor handlowy Warszawskiej Kolei Dojazdowej. – Cały czas można je kupić przez Skycash. Rozpoczęliśmy też rozmowy z innymi operatorami i mamy nadzieję, że wkrótce znów będzie można kupić bilety przez telefon.

Reklama
Reklama

Za przejazd pociągiem WKD można nadal zapłacić we wspomnianej aplikacji Skycash oraz w kasach biletowych, automatach stacjonarnych i mobilnych lub na stronie internetowej WKD.

Instytucje rozwiązują umowy z mPay

Do instytucji, które już wcześniej zakończyły współpracę z mPay, należą między innymi Zarząd Dróg Miejskich w Warszawie. Ta umowa została rozwiązana w listopadzie 2025 roku i dotyczy płatności za parkowanie.

„Ze względu na niedotrzymywanie postanowień umowy przez operatora aplikacji wyraziliśmy zgodę na rozwiązanie umowy między Integratorem Systemu Płatności Mobilnych a operatorem aplikacji mPay S.A” – ogłosił ZDM.

W Gdańsku Gdański Zarząd Dróg i Zieleni (GZDiZ) zakończył współpracę 11 listopada w zakresie opłat za postój w strefie płatnego parkowania. Krakowski Zarząd Transportu Publicznego (ZTP) oraz Zarząd Dróg Miasta Krakowa (ZDMK) wypowiedziały umowy w lipcu, co objęło sprzedaż biletów komunikacji miejskiej i opłaty parkingowe.

Najczęściej podawanym powodem decyzji o rozwiązaniu umowy z mPay były problemy operacyjne

Reklama
Reklama

Koleje Małopolskie zakończyły sprzedaż biletów przez mPay 30 listopada 2025 roku. Wrocław zrezygnował z mPay we wrześniu 2025 roku w sprawie płatności za parkowanie.

Najczęściej podawanym powodem tych decyzji były problemy operacyjne mPay. Rozwiązania umowy z operatorem nie ma natomiast w planach Zarząd Transportu Miejskiego.

– My nie mamy problemów z płatnościami mPay, bo u nas działa to inaczej – tłumaczy rzecznik ZTM Tomasz Kunert. W tej instytucji funkcjonuje system przedpłacony, co oznacza, że firma najpierw płaci a dopiero potem dostaje bilet, który może sprzedać dalej.

Reklama
Reklama
Reklama