We wtorek, 29 lipca, stołeczny samorząd oraz Polskie Linie Kolejowe podpisały kluczową umowę na budowę 140-metrowego tunelu drogowego w Rembertowie. Inwestycja ta ma na celu likwidację uciążliwego, kolizyjnego przejazdu kolejowego na linii Warszawa Zachodnia-Terespol, który od lat był źródłem korków i utrudnień w komunikacji miejskiej. Dzięki nowemu obiektowi mieszkańcy zyskają nie tylko płynniejsze połączenie między Starym a Nowym Rembertowem, ale także znacznie bezpieczniejszą infrastrukturę.
Inwestycja, która połączy dzielnicę
Tunel w ciągu ulicy Marsa i alei Generała Chruściela „Montera” będzie kolejnym, po wiadukcie przy ulicy Chełmżyńskiej, bezkolizyjnym przejazdem przez linię kolejową w Rembertowie. Jego głównym zadaniem jest nie tylko usprawnienie ruchu drogowego, ale przede wszystkim poprawa bezpieczeństwa na tym newralgicznym odcinku. Jak podkreśla Tomasz Mencina, zastępca prezydenta Warszawy, miasto konsekwentnie inwestuje w bezpieczeństwo i komfort mieszkańców, przebudowując niebezpieczne przejazdy kolejowe na nowoczesne tunele i wiadukty. To kolejny taki projekt, realizowany w ścisłej współpracy z Polskimi Liniami Kolejowymi.
Budowę zrealizuje konsorcjum firm INTOP SA i INTOP Warszawa
Szczegóły techniczne i korzyści dla mieszkańców
Nowy tunel rozpocznie się za rondem na skrzyżowaniu ulic Marsa i Ilskiego, przebiegnie pod torami i ulicą Cyrulików, a zakończy w alei Generała A. Chruściela „Montera” w rejonie ulicy Strażackiej. Projekt przewiduje także kompleksową przebudowę okolicznego układu drogowego, w tym stworzenie nowego ronda na skrzyżowaniu ulic Marsa i Cyrulików.