26.3°C
1005.1 hPa
Życie Warszawy

Trzy oferty w przetargu na schody przy rondzie Himilsbacha

Publikacja: 20.07.2025 12:15

Nowe połączenie ma zastąpić nieformalny, wydeptany szlak na skarpie między ulicą Parysowską a wiaduk

Nowe połączenie ma zastąpić nieformalny, wydeptany szlak na skarpie między ulicą Parysowską a wiaduktem

Foto: Zarząd Dróg Miejskich w Warszawie

Zarząd Dróg Miejskich otworzył oferty w przetargu na zaprojektowanie i budowę schodów łączących rondo Himilsbacha znajdujące się przy Centrum Handlowego Arkadia z aleją Jana Pawła II.

Nowe połączenie ma zastąpić nieformalny, wydeptany szlak na skarpie między ulicą Parysowską a wiaduktem. Przedept jest niewygodny i w trudnych warunkach atmosferycznych bywa niebezpieczny dla spacerujących.

Problemy z wejściem na wiadukt z ul. Parysowskiej

Obecnie piesi zmuszeni są korzystać z dłuższej trasy – około 200 metrów wzdłuż ulicy Parysowskiej pod górę.

Innym rozwiązaniem są schody po wschodniej stronie wiaduktu – przy rondzie Maklakiewicza. Odległość już mniejsza – ronda dzieli ok. 70 m – ale wchodząc na wiadukt z tamtej strony, przejść na jego drugą stronę można dopiero przy ul. Rydygiera. Natomiast idąc po zachodniej stronie wiaduktu od strony Żoliborza, nie ma już jak dojść do łącznika z ul. Parysowską, żeby dostać się do ronda.

Przetarg na schody przy rondzie Himilsbacha

Do otwartego właśnie przetargu zgłosiły się trzy firmy oferujące wykonanie zadania w szerokim zakresie cenowym – od około 685 tysięcy do ponad 2 milionów złotych.

Po analizie ofert Zarząd Dróg Miejskich wybierze wykonawcę, który po podpisaniu umowy będzie miał 485 dni na realizację inwestycji. Schody powstaną albo wzdłuż bocznej ściany przyczółka wiaduktu, albo poprowadzą do przejścia przez ulicę Parysowską, w zależności od możliwości technicznych i wybranej koncepcji.

Jak podkreślają drogowcy, to przedsięwzięcie wpisuje się w szerszy plan modernizacji alei Jana Pawła II, głównej arterii komunikacyjnej Warszawy, gdzie w najbliższych latach zaplanowano także przebudowę torowisk tramwajowych oraz poszerzenie przystanków.