16.2°C
1005.1 hPa
Życie Warszawy

Bilet i rezerwacja lekcji przez Internet. Warszawskie zoo wprowadza innowacje

Publikacja: 08.07.2025 12:15

Bilety do zoo można kupować na stronie tej instytucji

Bilety do zoo można kupować na stronie tej instytucji

Foto: WSP

Warszawskie zoo zakończyło testowanie nowego systemu sprzedaży biletów online i rezerwacji lekcji edukacyjnych. Dotychczas można było to robić tylko telefonicznie.

Goście ogrodu zoologicznego mogą teraz bezpośrednio na stronie kupić bilety online, a nauczyciele lub opiekunowie – w wygodny sposób zaplanować wizytę oraz zapisać klasy na zajęcia przyrodnicze.

Nowy system rezerwacyjny w warszawskim zoo

Z uwagi na duże zainteresowanie lekcjami, wszystkie terminy do końca wakacji są już zarezerwowane. Zapisy na wrzesień ruszą 1 sierpnia. Jak podkreślają pracownicy zoo, jest to znaczące ułatwienie w porównaniu do wcześniejszego systemu telefonicznego, który działał w ograniczonych godzinach.

Andrzej Kruszewicz, dyrektor warszawskiego zoo

Teraz kupno biletu czy rezerwacja przyrodniczych zajęć edukacyjnych w zoo są znacznie prostsze i wygodniejsze

– Warszawskie zoo ma prawie 100 lat, ale od zawsze było otwarte na innowacje i chętnie sięgało po nowoczesne rozwiązania. Dzięki współpracy ze startupem Connectly oraz sprzyjającemu klimatowi dynamicznie rozwijającej się metropolii warszawskiej, wykonaliśmy kolejny krok naprzód. Firma zaproponowała nam nowy system rezerwacji online – a skorzystają na tym przede wszystkim nasi goście. Teraz kupno biletu czy rezerwacja przyrodniczych zajęć edukacyjnych w zoo są znacznie prostsze i wygodniejsze – mówi Andrzej Kruszewicz, dyrektor warszawskiego zoo.

Realizacja przedsięwzięcia była możliwa w ramach programu Technopark Kielce Startup Booster Poland, wspierającego rozwój młodych firm technologicznych. Connectly stworzyło rozwiązanie dostosowane do specyficznych potrzeb stołecznego zoo. Program zapewnia wsparcie doradcze, mentoringowe oraz granty, a jego operatorem jest Kielecki Park Technologiczny.

System rezerwacji i sprzedaży online dla ZOO powstał w ramach tzw. test-bedu, czyli miejskiego laboratorium innowacji, w którym nowe rozwiązania są testowane w rzeczywistym środowisku działania instytucji publicznych. Warszawa rozwija tę koncepcję m.in. w ramach programu „Otwarte innowacje dla Warszawy”, tworząc sieć złożoną z urzędników i instytucji gotowych do wdrażania nowoczesnych rozwiązań.

– Takie podejście nie tylko wspiera lokalny ekosystem innowacji, ale też czyni nasze miasto bardziej nowoczesnym, otwartym i odpornym na zmiany – podkreśla Maciej Fijałkowski, sekretarz miasta.

Nowe technologie w warszawskich urzędach

Warszawskie urzędy coraz szerzej wykorzystują nowoczesne technologie, szczególnie w obszarze cyfrowej transformacji i sztucznej inteligencji. Stolica jako pierwsze miasto w Europie wprowadza kompleksowe ramy etycznego wykorzystania generatywnej sztucznej inteligencji (GenAI) w administracji publicznej, co ma usprawnić miejskie usługi przy zachowaniu standardów etycznych. W tym roku zaprezentowano pierwsze narzędzie oparte na GenAI, które ma pomóc w codziennej pracy urzędów.

Ponadto Warszawa kontynuuje rozwój cyfrowych usług miejskich, takich jak całodobowy system kontaktu mieszkańców z urzędem „Warszawa 19115”, który integruje komunikację przez telefon, portal internetowy, aplikację mobilną, maila, czat i media społecznościowe. W planach jest także uruchomienie platformy e-usług, która pozwoli mieszkańcom załatwiać sprawy urzędowe całkowicie online, bez konieczności wizyty w urzędzie.

Ważnym elementem cyfrowej transformacji jest rozwój miejskiej platformy Internetu rzeczy (IoT), która umożliwi zbieranie i analizę danych z setek urządzeń rozmieszczonych w przestrzeni miasta, takich jak czujniki jakości powietrza, hałasu, czy systemy parkingowe. Dzięki temu możliwe będzie lepsze zarządzanie miastem, zwłaszcza w obszarze transportu i ochrony środowiska.

Warszawa wspiera również innowacje poprzez program Warsaw Booster, który umożliwia startupom współpracę z jednostkami miejskimi w celu testowania i wdrażania nowych technologii w takich obszarach jak bezpieczeństwo publiczne, edukacja, ochrona środowiska, mobilność czy zdrowie.

.