Jest to efekt wdrożenia projektu z budżetu obywatelskiego, który, po wielu perypetiach, w końcu doczekał się realizacji. Dopiero za czwartym podejściem udało się pomyślnie rozstrzygnąć przetarg.
Kluczowe zmiany i rozwiązania
Nowa infrastruktura rowerowa powstała dzięki przekształceniu jednego z dwóch pasów ruchu przeznaczonych dotychczas dla samochodów. Aby zapewnić bezpieczeństwo, ruch rowerowy został oddzielony od ruchu samochodowego za pomocą słupków. Ponadto, w celu zachowania ciągłości trasy, w rejonie Wisłostrady wyznaczono krótki odcinek ciągu pieszo-rowerowego.
Podjazd pod skarpę na ul. Sanguszki jest uznawany za jeden z najłagodniejszych w okolicy, co czyni go znacznie lepszą opcją dla rowerzystów zmierzających do centrum, niż kostkowe drogi w rejonie Starówki czy ulicy Oboźnej.
Modyfikacje sygnalizacji świetlnej dla większego bezpieczeństwa
W ramach projektu wprowadzono również modyfikacje sygnalizacji świetlnej przy wlocie ul. Sanguszki w Wisłostradę. Zlikwidowano zieloną strzałkę, która często była ignorowana przez kierowców, stwarzając zagrożenie dla rowerzystów korzystających z przejazdu. W zamian kierowcy zyskali krótki odcinek dodatkowego pasa ruchu przed światłami, co ma usprawnić płynność ruchu.