Niemieckie koleje Deutsche Bahn zleciły firmie Siemens Mobility dostosowanie techniczne pociągu ICE 3neo, które pozwoli mu kursować w Polsce i we Francji. 32 składy będą mogły jeździć na trasie Berlin – Warszawa. Aktualnie pociąg ten kursuje w Niemczech i w połączeniach transgranicznych do Brukseli i Amsterdamu.
Kiedy ICE 3neo wyruszy do Warszawy?
Wszystko wskazuje na to, że produkcja i uzyskanie dopuszczeń to proces, który może zająć kilka lat. Siemens Mobility ma za zadanie dostosować pociągi ICE 3neo, by stały się kompatybilne z systemami sygnalizacji oraz całą infrastrukturą kolejową w nowych krajach. Początkowo na trasach zostaną przeprowadzane testy i jazdy homologacyjne. Jak informuje portal Rynek Kolejowy, jeden egzemplarz jest już testowany na torze doświadczalnym Instytutu Kolejnictwa w Żmigrodzie. Pierwsze pojazdy na trasach w Polsce i Francji przewidywane są na 2031 rok.
może osiągnąć pociąg ICE 3neo należący do Deutsche Bahn
Deutsche Bahn chce integrować Europę za pomocą kolei
Z przytoczonej z kolei przez Kurier Kolejowy wypowiedzi dr. Michaela Petersona, członka zarządu Deutsche Bahn ds. dalekobieżnego transportu pasażerskiego wynika, że firma inwestuje 200 milionów euro, aby połączyć Berlin i Warszawę za pomocą pociągów ICE 3neo. Niemiecka kolej ma na celu integrację Europy za pomocą kolei, a zdaniem Petersona, popularność międzynarodowego transportu dalekobieżnego wskazuje, że strategia rozwoju jest słuszna.
„Transgraniczna mobilność jest kluczowym elementem dla lepiej zintegrowanej Europy. Dzięki naszym rozwiązaniom dostosowanym do specyfiki poszczególnych krajów ICE 3neo zostanie optymalnie przystosowany do systemów sygnalizacji i infrastruktury w danym państwie. W ten sposób umożliwimy w przyszłości nie tylko bezpośrednie połączenie z Berlina do Warszawy, ale także połączenia do Francji – szybko, komfortowo i przyjazne dla klimatu” – powiedział z kolei prezes Siemens Mobility, Michael Peter.