-
Po pozytywnym rozpatrzeniu wniosku osoba zostanie zameldowana i będzie mogła odebrać zaświadczenie o meldunku w delegaturze, gdzie składała dokumenty.
Składając dokumenty w sprawie meldunku, należy przygotować osobny wniosek dla każdej osoby, która się melduje. Zameldowanie nie wiąże się z koniecznością wnoszenia opłaty. Osoby, które chcą osobiście złożyć wniosek, mogą zarezerwować wizytę w urzędzie poprzez miejski system rezerwacji wizyt. Wnioski są rozpatrywane niezwłocznie. W razie decyzji odmownej nie ma możliwości odwołania się.
Warto pamiętać, że od momentu przybycia do miejsca stałego meldunku, osoba ma maksymalnie 30 dni na zameldowanie się. W momencie zgłoszenia urodzenia dziecka w Urzędzie Stanu Cywilnego zostanie ono automatycznie zameldowane w miejscu pobytu stałego rodziców lub rodzica, u którego faktycznie przebywa. Jeśli urzędnicy mają wątpliwości co do zgłoszonych danych, rozstrzygną o zameldowaniu w drodze decyzji administracyjnej.
Adresy delegatur Biura Administracji i Spraw Obywatelskich w poszczególnych dzielnicach
1. Bemowo - ul. Powstańców Śląskich 70, pok. 146, tel. 22 325 40 60.
2. Białołęka - ul. Modlińska 197, tel. 22 443 83 47.
3. Bielany - ul. Stefana Żeromskiego 29, tel. 22 443 48 49.
4. Mokotów - ul. Rakowiecka 25/27, tel. 22 443 63 80.
5. Ochota - ul. Grójecka 17a, tel. 22 443 97 19, 22 443 97 29.
6. Praga-Południe - ul. Grochowska 274, tel. 22 443 51 32.
7. Praga-Północ - ul. ks. Ignacego Kłopotowskiego 15, tel. 22 443 80 66.
8. Rembertów - al. gen. A. Chruściela "Montera" 28, tel. 22 443 38 71, 22 443 38 72.
9. Śródmieście - Wydział Ewidencji Ludności i Rejestracji Pojazdów właściwy dla Dzielnicy Śródmieście - ul. Leona Kruczkowskiego 2, tel. 22 443 91 30.
10. Targówek - ul. Ludwika Kondratowicza 20, tel. 22 443 87 62.
11. Ursus - ul. Plac Czerwca 1976 r. nr 1, tel. 22 443 60 14, 22 443 61 14.
12. Ursynów - al. Komisji Edukacji Narodowej 61, tel. 22 443 73 36.
13. Wawer - ul. Żegańska 1, tel. 22 443 69 88, 22 443 69 76.
14. Wesoła - ul. 1 Praskiego Pułku 33, tel. 22 443 40 73.
15. Wilanów - ul. Franciszka Klimczaka 2, tel. 22 443 50 83, 22 443 50 90.
16. Włochy - al. Krakowska 257, tel. 22 443 44 44.
17. Wola - al. Solidarności 90, tel. 22 443 59 50.
18. Żoliborz - ul. Juliusza Słowackiego 6/8, tel. 22 443 89 23, 22 443 89 24.
Zameldowanie na pobyt stały w Warszawie przez internet
Osoby, które chcą złożyć wniosek przez internet, muszą mieć profil zaufany, e-dowód lub certyfikat kwalifikowany. Wniosek należy złożyć przez stronę www.gov.pl.
-
Po wejściu na stronę należy kliknąć przycisk Zamelduj się.
-
Następnie należy zalogować się do usługi poprzez profil zaufany, aplikację mObywatel, bankowość elektroniczną lub e-dowód.
-
Kolejnym krokiem jest wypełnienie formularza. Konieczne jest też dołączenie w formie elektronicznej dokumentów potwierdzających tytuł prawny do lokalu (tych samych, które są wymagane przy zameldowaniu w urzędzie). Na końcu należy elektronicznie podpisać zgłoszenie.
-
Potwierdzenie wysłania zgłoszenia zostanie trafi na skrzynkę ePUAP.
Osoby, które są właścicielami lokalu, widnieją w księdze wieczystej, a wpisany adres lokalu zgadza się z danymi z księgi, zostaną zameldowane automatycznie.
Jak zameldować się na pobyt czasowy w Warszawie?
Osoby, które chcą zameldować się na pobyt czasowy w Warszawie, postępują analogicznie, jak przy zameldowaniu na pobyt stały. W ich przypadku konieczne jest wypełnienie formularza EL/ZC/1. Podaje się w nim takie same dane jak w formularzu EL/ZPS/1, a oprócz tego informację o deklarowanym okresie pobytu. Wniosek musi być wypełniony również w punkcie 6 przez właściciela lokalu. Poza tym należy dołączyć dokumenty potwierdzające tytuł prawny do nieruchomości. Wniosek o zameldowanie na pobyt czasowy można złożyć również przez internet, tak jak zostało to opisane przy zameldowaniu na pobyt stały.
Pobyt czasowy oznacza, że osoba spędzi ponad 3 miesiące poza miejscem swojego stałego pobytu. Osoby, które składają wniosek w urzędzie, zostaną zameldowane od razu (w przypadku pozytywnego rozpatrzenia). Istnieje możliwość złożenia wniosku o wydanie zaświadczenia o zameldowaniu na pobyt czasowy zarówno w urzędzie, jak i przez internet. W tym przypadku konieczne jest uiszczenie opłaty skarbowej w wysokości 17 zł. Można to zrobić w kasie urzędu dzielnicy, w opłatomacie jeśli jest dostępny lub przelewem na rachunek bankowy:
21 1030 1508 0000 0005 5000 0070
odbiorca: Urząd m.st. Warszawy, Centrum Obsługi Podatnika
tytuł: opłata za wydanie zaświadczenia o zameldowaniu (imię i nazwisko osoby).