Z roku na rok coraz więcej spraw urzędowych w Polsce można załatwić online. W tym celu rozwijany jest Profil Zaufany i system ePUAP. To narzędzia dostępne na tych samych zasadach w całym kraju – również w Warszawie. Na oficjalnych stronach magistratu oraz urzędów poszczególnych dzielnic można znaleźć informacje i przekierowania do tych systemów (lub przekierowania na strony urzędów administracji rządowej – np. w sprawach związanych z wyrabianiem paszportów czy obsługą cudzoziemców). Znajdują się tam również opisy sposobów załatwiania poszczególnych spraw.

Oficjalna strona internetowa Urzędu m. st. Warszawa: https://um.warszawa.pl/ (za pośrednictwem portalu można przejść na oficjalne strony poszczególnych dzielnic). Osoby, które chcą lub muszą udać się do urzędu osobiście, mogą zarezerwować dla siebie dogodny termin przez internet: https://rezerwacje.um.warszawa.pl/.

Sprawy urzędowe online. System Warszawa 19115

Warszawa 19115 to zestaw narzędzi udostępniany przez warszawski magistrat i stworzony z myślą tylko o sprawach urzędowych w Warszawie. Obejmuje on:

  • bezpłatną aplikację mobilną Warszawa 19115; korzystając z niej można m.in. zgłosić problem wymagający interwencji służb miejskich, zgłosić pomysł na ulepszenie miasta, oddać głos w głosowaniu na budżet obywatelski, sprawdzić harmonogram odbioru śmieci, sprawdzić, gdzie są ogólnodostępne toalety oraz płatne i bezpłatne parkingi;
  • portal warszawa19115.pl; korzystając z niego można np. zgłosić problem wymagający interwencji służb miejskich, uzyskać informacje dotyczące bieżącej działalności i funkcjonowania urzędu miasta i miejskich jednostek, zgłosić pomysł na ulepszenie miasta, zarezerwować termin wizyty w urzędzie oraz skorzystać z usług tłumacza migowego;
  • telefon 19115; pod tym numerem można m.in. uzyskać pełną informację o usługach realizowanych przez urząd miasta i jednostki miejskie; zgłosić problem, którym powinny zająć się służby miejskie; przekazać swój pomysł na ulepszenie miasta; numer 19115 jest jednolitym ogólnowarszawskim numerem kontaktowym, zarówno dla telefonów stacjonarnych, jak i komórkowych; dzwoniąc z zagranicy wybiera się numer 482219115; opłata za połączenie z numerem 19115 jest zgodna z taryfą operatora osoby dzwoniącej;
  • e-mail: [email protected] i czat; korzystając z nich można uzyskać pełną informację o usługach realizowanych przez urząd miasta i jednostki miejskie, zgłosić problem, którym powinny zająć się służby miejskie, zgłosić pomysł na ulepszenie miasta.