Zdaniem seniora brak możliwości zapłaty gotówką w parkomacie warszawskiej Strefy Płatnego Parkowania Niestrzeżonego (SPPN) prowadzi do wykluczenia osób starszych, które nie korzystają z nowoczesnych form płatności. Dlatego zwrócił się w tej sprawie do Rzecznika Praw Obywatelskich.
Chciał zapłacić za parkowanie. Parkomat nie przyjmował gotówki
Senior w piśmie skierowanym do Rzecznika Praw Obywatelskich dokładnie opisał swoją sprawę. W kwietniu tego roku zatrzymał się przy ul. Kazimierzowskiej w Warszawie i poszedł do parkomatu, by dokonać opłaty. Nowe urządzenie nie przyjmowało jednak gotówki. Jak twierdzi, w związku z tym przestawił auto i zaczął szukać parkomatu na bilon. Znalazł go dopiero na Al. Niepodległości i tam wykupił bilet.
Mimo to w maju 2025 r. otrzymał z Zarządu Dróg Miejskich (ZDM) wezwanie do opłaty dodatkowej za nieopłacenie postoju na ul. Kazimierzowskiej. Mężczyzna twierdzi jednak, że o podanej godzinie jego auto nie było tam już zaparkowane.
Senior czuje się wykluczony. Oczekuje zwrotu pieniędzy
Zdaniem mężczyzny brak możliwości zapłaty gotówką w parkomacie SPPN prowadzi do wykluczenia osób starszych, nieumiejących korzystać z nowoczesnych form płatności i pozbawia ich godności.