Jak wnieść opłatę w parkomacie SPPN?
Kierowca, aby skutecznie zapłacić za parkowanie w SPPN, musi w pierwszej kolejności wprowadzić numer rejestracyjny pojazdu, a następnie dokonać opłaty. Przyjmowane są one całodobowo, przez wszystkie dni tygodnia. Wpłata wniesiona w dniu wolnym od opłat (np. podczas święta) zostaje przeniesiona na najbliższy, płatny dzień. W parkomatach można używać karty płatniczej lub bilonu. Urządzenie nie wydaje reszty i przyjmuje monety: 10 gr, 20 gr, 50 gr, 1 zł, 2 zł, 5 zł. Kierowca może jednorazowo wnieść opłatę w wysokości maks. 189,50 zł.
Ile kosztuje brak wniesienia opłaty w SPPN?
Za brak wniesionej płatności grozi dodatkowa opłata w kwocie 300 zł, którą należy uiścić w terminie do 14 dni od wystawienia dokumentu opłaty lub otrzymania wezwania do zapłaty. Kwota zostanie pomniejszona do 200 zł, jeżeli kierowca wniesie opłatę w terminie do 7 dni od otrzymania wezwania do zapłaty.
Kto nie musi płacić za postój w warszawskiej SPPN?
Bezpłatny postój przysługuje m.in. osobom posiadającym:
• Kartę N+ przysługującą osobom z niepełnosprawnościami (oraz kierującym rodzicom i opiekunom prawnym osób z niepełnosprawnościami) legitymującym się kartą parkingową,
• Kartę Honorową wydawaną m.in. Honorowym Obywatelom Warszawy, działaczom antykomunistycznej opozycji, osobom represjonowanym oraz osobom, które w latach 1939-1945 uczestniczyły w walkach o Warszawę,
• Kartę Powstańca.
Parkowanie w Warszawie. Jakie ulgi dla mieszkańców?
Mieszkańcy stolicy mogą skorzystać z dwóch wersji abonamentu parkingowego. Abonament parkingowy mieszkańca (rejonowy) – wynoszący 30 zł rocznie – przysługuje właścicielowi, współwłaścicielowi lub użytkownikowi pojazdu, który rozlicza podatek PIT w Warszawie i jest zameldowany stale lub czasowo na terenie Strefy Płatnego Parkowania Niestrzeżonego. Abonament upoważnia do parkowania w promieniu 200 metrów od adresu zamieszkania (zasady uproszczono od października 2024 r.) i można go otrzymać wyłącznie na 1 pojazd.
Dostępna jest również opcja wykupienia abonamentu obszarowego, kosztującego 600 zł rocznie.
Jaki jest aktualny zasięg obszaru SPPN w Warszawie?
Z początkiem listopada 2024 SPPN została poszerzona o dodatkowe obszary na Pradze-Południe (Saska Kępa, Kamionek). Od lutego 2025 r. obszar poszerzono o Górny i Dolny Mokotów.
Od 3 lutego 2025 r. SPPN Obszar I jest ograniczony następującymi ulicami:
-
aleją Prymasa Tysiąclecia – wzdłuż jezdni od strony wnętrza strefy (oś jezdni),
-
ulicą Marcina Kasprzaka – wzdłuż jezdni od strony wnętrza strefy (oś jezdni),
-
ulicą Juliana Konstantego Ordona – wraz z tą ulicą graniczną,
-
ulicą Wolską – wzdłuż jezdni od strony wnętrza strefy (oś jezdni),
-
aleją Obrońców Grodna – bez tej ulicy granicznej,
-
aleją Armii Krajowej – bez tej ulicy granicznej,
-
mostem gen. Stefana Grota-Roweckiego – bez tego mostu,
-
wzdłuż lewego brzegu Wisły, do wysokości ulicy Wilanowskiej,
-
ulicą Solec – wraz z tą ulicą graniczną,
-
ulicą Czerniakowską – wzdłuż jezdni od strony wnętrza strefy (oś jezdni),
-
ulicą Ludwika Idzikowskiego – z tą ulicą graniczną (do ulicy Ikara),
-
ulicą Ikara – wraz z tą ulicą graniczną,
-
ulicą Czerniowiecką – wraz z tą ulicą graniczną,
-
ulicą Cieszyńską – wraz z tą ulicą graniczną,
-
ulicą Bukowińską – wraz z tą ulicą graniczną,
-
ulicą Domaniewską – wraz z tą ulicą graniczną,
-
ulicą Zygmunta Modzelewskiego – bez tej ulicy granicznej (do ulicy Ksawerów),
-
ulicą Zygmunta Modzelewskiego – wraz z tą ulicą graniczną (od ulicy Ksawerów),
-
ulicą Jana Pawła Woronicza – wraz z tą ulicą graniczną (do ulicy Wołoskiej),
-
ulicą Jana Pawła Woronicza – bez tej ulicy granicznej (do ulicy Spartańskiej),
-
ulicą Jana Pawła Woronicza – wraz z tą ulicą graniczną (od ulicy Spartańskiej),
-
ulicą Żwirki i Wigury – wzdłuż jezdni od strony wnętrza strefy (oś jezdni),
-
podstawą nasypu linii kolejowej nr 8 (od strony wnętrza strefy),
-
od miejsca skrzyżowania linii kolejowych nr 8 oraz nr 47 – podstawą nasypu linii kolejowej nr 47 (od strony wnętrza strefy).
Obszar II SPPN jest ograniczony:
-
ulicą Stefana Starzyńskiego od prawego brzegu Wisły – wzdłuż jezdni od strony wnętrza strefy (oś jezdni),
-
podstawą nasypu linii kolejowej nr 9 (od strony wnętrza strefy),
-
ulicą Radzymińską – wraz z tą ulicą graniczną,
-
ulicą Folwarczną – wraz z tą ulicą graniczną,
-
torowiskiem tramwajowym od ulicy Kawęczyńskiej do ulicy Kijowskiej,
-
przedłużeniem wyżej wymienionego torowiska do podstawy nasypu linii kolejowej nr 7,
-
podstawą nasypu linii kolejowej nr 7 (od strony wnętrza strefy),
-
ulicą Podskarbińską – wraz z tą ulicą graniczną,
-
ulicą Stanisławowską – wraz tą ulica graniczną,
-
ulicą Terespolską – wraz z tą ulicą graniczną,
-
przedłużeniem ulicy Terespolskiej, do alei Jerzego Waszyngtona,
-
aleją Jerzego Waszyngtona – wraz z tą ulicą graniczną,
-
ulicą Saską – wraz z tą ulicą graniczną,
-
aleją Stanów Zjednoczonych – wzdłuż jezdni od strony wnętrza strefy (oś jezdni),
-
ulicą Afrykańską – wraz z tą ulicą graniczną,
-
wzdłuż ulicy generała Tadeusza Bora Komorowskiego – bez tej ulicy granicznej,
-
przedłużeniem ulicy generała Stanisława Skalskiego do ulicy Wał Miedzeszyński,
-
prawym brzegiem Wisły do ulicy Stefana Starzyńskiego.