Spośród 51 zgłoszeń do dalszych prac zakwalifikowało się 16 inwestycji. Zgodnie z dokumentem, na liście podstawowej z Mazowsza znajdują się Ząbki (ul. Łodygowa) oraz Ołtarzew (ul. Ceramiczna), a na liście rezerwowej znajdują się: Mińsk Mazowiecki (ul. Siennicka), Halinów (ul. Warszawska), Mrozy (ul. Armii Krajowej) oraz Cegłów (ul. Piłsudskiego).
Przejazd przy Łodygowej w Ząbkach
Przejazd kolejowy przy ulicy Łodygowej w Ząbkach to jedno z ważniejszych miejsc komunikacyjnych w tym rejonie. Znajduje się na trasie łączącej Ząbki z Warszawą, jest intensywnie użytkowany zarówno przez pojazdy, jak i pieszych. W ostatnich latach przeprowadzono tam kilka kluczowych remontów nawierzchni i infrastruktury, jednak nie brakuje tam wypadków.
Przykładem jest wypadek ze stycznia 2022 roku, gdy w pobliżu przejazdu na Łodygowej pod pociąg wtargnął 61-letni mężczyzna, który zginął na miejscu mimo szybkiej akcji ratunkowej. W przeszłości wskazywano też na problemy z brakiem odpowiednich chodników i infrastruktury dla pieszych w rejonie przejazdu, co negatywnie wpływało na ich bezpieczeństwo.
Przejazd kolejowy na ulicy Ceramicznej w Ołtarzewie
Przejazd kolejowy na ulicy Ceramicznej w Ołtarzewie, znajdujący się na drodze wojewódzkiej nr 718, to ważny punkt komunikacyjny o dużym natężeniu ruchu, zarówno drogowego, jak i kolejowego. Droga 718 łączy kluczowe trasy wylotowe z Warszawy i jest istotna dla ruchu między miejscowościami zachodniego Mazowsza, co sprawia, że przejazd ma strategiczne znaczenie dla lokalnej i regionalnej komunikacji.