W pilotażowym projekcie wzięło udział 2142 uczniów z 40 warszawskich szkół (17 szkół podstawowych i 23 szkoły ponadpodstawowe). Kampania stawia na ich aktywne zaangażowanie poprzez bezpłatne warsztaty i turnieje debat oksfordzkich. To nie tylko rozwija umiejętności argumentacyjne, ale także uczy świadomego korzystania z ogólnodostępnych informacji w erze cyfrowej.
Urząd chce nauczyć dzieci świadomego korzystania ze sztucznej inteligencji
Platformy do wymiany doświadczeń, które zostaną uruchomione w ramach kampanii, umożliwią uczestnikom dzielenie się wiedzą i inspiracjami. To nie tylko wzbogaci proces edukacyjny, ale także stworzy silną sieć wsparcia dla kadry pedagogicznej oraz uczennic i uczniów.
Renata Kaznowska, wiceprezydent Warszawy
Świadome korzystanie z AI ma potencjał, aby nie tylko podnieść jakość kształcenia, ale również przygotować młodych ludzi do wyzwań współczesnego świata
– Wprowadzenie sztucznej inteligencji do edukacji to nie tylko technologia — to zmiana całego modelu, która ma przekształcić sposób, w jaki uczymy się i nauczamy. Kampania „Sztuczna inteligencja w edukacji” jest krokiem w kierunku nowej ery, gdzie umiejętności cyfrowe i krytyczne myślenie stają się kluczowe – uważa Renata Kaznowska, wiceprezydent Warszawy. – Świadome korzystanie z AI ma potencjał, aby nie tylko podnieść jakość kształcenia, ale również przygotować młodych ludzi do wyzwań współczesnego świata. To bez wątpienia temat, który będzie wymagał zaangażowania nas wszystkich — młodzieży, nauczycieli i całej społeczności – dodaje Kaznowska.
Pilotaż programu „Sztuczna inteligencja w edukacji” w czterech dzielnicach
W pilotażowym projekcie brały udział szkoły z 4 dzielnic - Woli, Pragi Południe, Ochoty oraz Żoliborza. Celem było nie tylko zwiększenie świadomości o możliwościach i wyzwaniach związanych z wykorzystaniem sztucznej inteligencji (AI) w szkolnictwie, ale także przygotowanie nauczycieli oraz uczniów do świadomego korzystania z nowoczesnych technologii. Dzięki współpracy z WCIES, program został dostosowany do specyficznych potrzeb każdej dzielnicy.