24° Winieta pogoda
25° / 15° C
Życie Warszawy

Ile kosztuje utrzymanie czyszczenie kładki pieszo-rowerowej nad Wisłą?

Publikacja: 25.06.2025 08:30

Padają pytania o koszty związane z utrzymaniem w czystości kładki pieszo-rowerowej nad Wisłą

Padają pytania o koszty związane z utrzymaniem w czystości kładki pieszo-rowerowej nad Wisłą

Foto: UM Warszawa

Utrzymanie w czystości warszawskiej kładki pieszo-rowerowej to nie tylko kwestia estetyki, ale i znaczących kosztów. Miasto ujawniło dane dotyczące finansowania i metod konserwacji. Ile kosztuje czyszczenie nowego mostu?

Zapytanie w sprawie kosztów czyszczenia mostu, za pomocą interpelacji do prezydenta miasta, złożył Damian Kowalczyk, warszawski radny.

150 tysięcy złotych za jednorazowe czyszczenie?

To efekt pojawienia się informacji o tym, że ostatnie czyszczenie kładki pieszo-rowerowej miało pochłonąć aż 150 tys. zł

Radny zwrócił się z prośbą o podanie dokładnej daty ostatniego czyszczenia kładki pieszo-rowerowej, a także budżet przewidziany na kolejne prace konserwacyjne.

Szczegółowe koszty

Z przekazanych przez stołeczny ratusz danych wynika, że ostatnie czyszczenie kładki pieszo-rowerowej zostało wykonane w listopadzie 2024 roku. Była to jednorazowa operacja, przeprowadzona po pierwszym pełnym sezonie użytkowania obiektu. Koszt oczyszczenia 3500 metrów kwadratowych posadzki wyniósł 122 tys. zł.

W kontekście planów na bieżący rok, w 2025 roku prowadzone są cykliczne prace polegające na codziennym sprzątaniu i zbieraniu zanieczyszczeń z mostu pieszo-rowerowego nad Wisłą. Mycie mostu jest przewidziane w okresie od kwietnia do listopada bieżącego roku , a przewidziany budżet na wykonanie tych prac wynosi 86 tys. zł. W okresie zimowym kładka była odśnieżana i zabezpieczana przed zimowymi poślizgami środkiem chemicznym na bazie octanu wapnia, który został wskazany przez wykonawcę i gwaranta przeprawy.

Ważnym aspektem jest również zastosowana technologia czyszczenia. Do tej operacji użyto specjalnych substancji, które są biologicznie neutralne, nieszkodliwe dla środowiska naturalnego oraz bezpieczne dla nawierzchni kładki.