17.7°C
1022.1 hPa
Życie Warszawy

Tramwaje Warszawskie naprawiają pojazdy. 25. Swing pojechał do warsztatu

Publikacja: 06.08.2025 13:00

W ramach kilkuletniego kontraktu z bydgoską Pesą wykonywane są planowe naprawy główne Swingów

W ramach kilkuletniego kontraktu z bydgoską Pesą wykonywane są planowe naprawy główne Swingów

Foto: Facebook/Tramwaje Warszawskie

„Odebraliśmy właśnie z naprawy 19. Swinga, a do zakładów Pesy w Mińsku Mazowieckim pojechał 25. pojazd” – poinformowała spółka Tramwaje Warszawskie w mediach społecznościowych.

W ramach kilkuletniego kontraktu z bydgoską Pesą wykonywane są planowe naprawy główne Swingów, które razem z Hyundaiami 140N stanowią trzon niskopodłogowej floty Tramwajów Warszawskich.

Planowe naprawy warszawskich tramwajów

W trakcie planowanej naprawy głównej wymieniane bądź regenerowane są zużyte elementy. Prace obejmują m.in. konstrukcję pojazdu, zabudowę zewnętrzną, odbieraki prądu, asynchroniczny napęd trakcyjny, sprzęg, zgarniacze, układ smarowania obrzeży kół, system piaskowania, drzwi, rampę wjazdową, system ogrzewania, klimatyzacji i wentylacji, wyposażenie wewnętrzne (fotele, płyty podłogowe, tapicerkę siedzeń, poręcze), wyposażenie kabiny (fotel, pulpit sterowniczy, nastawnik jazdy), instalację elektryczną.

„Po zakończeniu naprawy głównej dostajemy praktycznie nowy tramwaj, gotowy na kolejne lata dobrej służby na warszawskich torach” – informuje spółka.

Największa flota tramwajów Pesy w Europie

Przypomina też, że Tramwaje Warszawskie mają największą flotę tramwajów Pesy w Europie. Eksploatujemy łącznie 186 Swingów (120Na), w tym sześć w wersji dwukierunkowej (120Na Duo) – pojazdy te zostały kupione w maju 2009 r. w ramach jednego, rekordowego przetargu, w którym Pesa wystartowała i który wygrała.

Pierwszy pojazd typu 120Na wyjechał na warszawskie tory w czerwcu 2010 r. Pojazdy szynowe, zgodnie z przepisami, po przejechaniu określonej liczby kilometrów muszą przejść planową naprawę główną.

„Kontrakt z Pesą w części podstawowej obejmuje naprawy główne 130 Swingów, są one rozłożone na kilka kolejnych lat. W ramach opcji możemy rozszerzyć zamówienie o pozostałe pojazdy typu Swing” – dodają Tramwaje Warszawskie.