W ramach kilkuletniego kontraktu z bydgoską Pesą wykonywane są planowe naprawy główne Swingów, które razem z Hyundaiami 140N stanowią trzon niskopodłogowej floty Tramwajów Warszawskich.
Planowe naprawy warszawskich tramwajów
W trakcie planowanej naprawy głównej wymieniane bądź regenerowane są zużyte elementy. Prace obejmują m.in. konstrukcję pojazdu, zabudowę zewnętrzną, odbieraki prądu, asynchroniczny napęd trakcyjny, sprzęg, zgarniacze, układ smarowania obrzeży kół, system piaskowania, drzwi, rampę wjazdową, system ogrzewania, klimatyzacji i wentylacji, wyposażenie wewnętrzne (fotele, płyty podłogowe, tapicerkę siedzeń, poręcze), wyposażenie kabiny (fotel, pulpit sterowniczy, nastawnik jazdy), instalację elektryczną.
„Po zakończeniu naprawy głównej dostajemy praktycznie nowy tramwaj, gotowy na kolejne lata dobrej służby na warszawskich torach” – informuje spółka.
Największa flota tramwajów Pesy w Europie
Przypomina też, że Tramwaje Warszawskie mają największą flotę tramwajów Pesy w Europie. Eksploatujemy łącznie 186 Swingów (120Na), w tym sześć w wersji dwukierunkowej (120Na Duo) – pojazdy te zostały kupione w maju 2009 r. w ramach jednego, rekordowego przetargu, w którym Pesa wystartowała i który wygrała.