Podpisanie umowy z firmą Strabag jako generalnym wykonawcą oraz wybór firmy ZBM S.A. na inżyniera kontraktu to kluczowe kroki, które umożliwiają start inwestycji wartej 50,8 mln zł. Koszty zostaną pokryte przez miasto stołeczne Warszawa oraz prywatnych inwestorów.
Nowa jezdnia, nowe chodniki, nowe ścieżki
W ramach projektu na 1,5-kilometrowym odcinku Grzybowskiej (od al. Jana Pawła II do ul. Siedmiogrodzkiej) zostaną wprowadzone znaczące zmiany. Ulica zyska dwie jezdnie z pasami ruchu, a na odcinku od Towarowej do Karolkową będzie jednojezdniowa z dwoma pasami.
Kompleksowy remont obejmie również budowę nowych chodników, dostosowanych do potrzeb osób z ograniczoną mobilnością, oraz ścieżek rowerowych.
Grzybowska w swoim dotychczasowym kstzałcie opodal Browaró Warszawskich
100 drzew i 13 tysięcy krzewów
Ważnym elementem inwestycji jest również poprawa estetyki i funkcjonalności przestrzeni publicznej. Pojawi się nowoczesne oświetlenie, w tym specjalne doświetlenia przejść dla pieszych, oraz uporządkowane miejsca parkingowe. Projekt przewiduje także obsadzenie terenu ponad 100 drzewami, kilkudziesięcioma drzewami-krzewami świdośliwy "Robin Hill" oraz 13 tysiącami krzewów, co znacząco wpłynie na wygląd ulicy.