Urzędnicy miejscy przewidują, że inwestycja zostanie oddana do użytku przed końcem 2025 roku. Na czterech potężnych podporach powstała stalowa konstrukcja, która właśnie zalana została betonem.
Wiadukt nad linią kolejową przy Chełmżyńskiej nabiera kształtów
Do zabetonowania wiaduktu wykorzystanych zostało 750 m sześć. betonu (ok. 1725 ton) a to oznacza 94 samochody z mieszarką bębnową (tzw. gruszek). Operacja trwała kilkanaście godzin.
To kluczowy etap budowy – na płycie, która właśnie powstaje, znajdzie się jezdnia, chodniki i droga rowerowa. Równocześnie przy konstrukcji trwa budowa wind, schodów i pochylni, bo wiadukt ma być dostępny dla wszystkich. Rosną też nasypy na dojazdach do wiaduktu i zabezpieczające je mury oporowe.
Przebudowywane są także okoliczne drogi – kierowcy korzystają już z nowego ronda, które powstało na ul. Chełmżyńskiej
– Wiadukt nad linią kolejową przy Chełmżyńskiej nabiera kształtów. To jedna z najważniejszych inwestycji, na którą czekają mieszkańcy Rembertowa. Prace ruszyły zaledwie rok temu, a za nami już kolejny etap – zalewanie betonem stalowej konstrukcji. I nie straszna nam pogoda – betonowanie odbyło się mimo niekorzystnej aury. Prace mają zakończyć się jeszcze w tym roku, a nowy wiadukt poprawi przede wszystkim komfort komunikacji w dzielnicy – mówi Rafał Trzaskowski, prezydent Warszawy.