19° Winieta pogoda
27° / 15° C
Życie Warszawy

Tarcza Krystyna kończy drążenie metra na Bemowie. Będą utrudnienia w ruchu

Publikacja: 19.05.2025 17:02

Według planu tarcza TBM Krystyna powinna przebić się przez ostatnią ścianę na swojej drodze w czwart

Według planu tarcza TBM Krystyna powinna przebić się przez ostatnią ścianę na swojej drodze w czwartek 22 maja

Foto: Maciej Czerski/Metro Warszawskie

Tarcza TBM Krystyna kończy drążenie i układanie pierścieni tuneli metra linii M2. Wkrótce przebije się do szybu demontażowego przed stacją Bemowo. W czasie tej operacji prawy pas jezdni ulicy Górczewskiej w stronę Woli będzie zamknięty.

Tarcza TBM Krystyna przemieszcza się od stacji Lazurowa do szybu demontażowego – znajdującego się przed funkcjonującym przystankiem Bemowo. Według planu powinna przebić się przez ostatnią ścianę na swojej drodze w czwartek 22 maja. Wtedy dołączy do drugiej tarczy – Anny. Następnie obie, po rozłożeniu na części, zostaną wyciągnięte na powierzchnię.

Od środy, 21 maja, od godziny 22:00 zostanie zamknięty prawy pas ulicy Górczewskiej na jezdni prowadzącej w stronę Woli

Zamknięty jeden pas Górczewskiej

W związku z zaplanowanym przebiciem i w celu zapewnienia bezpieczeństwa w pobliżu tych prac od środy, 21 maja, od godziny 22:00 zostanie zamknięty prawy pas ulicy Górczewskiej na jezdni prowadzącej w stronę Woli, za zatoką przystanku autobusowego Klemensiewicza 01. Zaraz za placem budowy, czyli jeszcze przed skrzyżowaniem z Powstańców Śląskich, kierowcy znowu pojadą pełną szerokością Górczewskiej. Utrudnienia na jezdni potrwają do piątku, 23 maja, do godziny 6:00.

Bemowski odcinek linii metra M2

Na Bemowie powstaje ostatni fragment drugiej linii metra w Warszawie. Do użytku zostaną oddane trzy stacje: C3 Lazurowa przy skrzyżowaniu ulic Górczewskiej i Lazurowej, C2 Chrzanów przy skrzyżowaniu Rayskiego i Szeligowskiej i C1 Karolin. Za stacją C1 będą podziemne tory do budowanej stacji techniczno-postojowej. Powstała infrastruktura zapewni możliwość kompleksowej obsługi pociągów kursujących na drugiej linii metra.

Na przyszłej stacji techniczno-postojowej są już tory, którymi pociągi będą wjeżdżały i wyjeżdżały z elektrowozowni, czyli miejsc serwisowania składów przez pracowników Metra Warszawskiego. Docelowych kształtów nabiera nastawnia – wieża, z której dyspozytorzy będą zarządzali ruchem na STP. Coraz głębszy jest też tunel, którym pociągi wjadą na drugą linię metra.