Do udziału w Mistrzostwach WTP zaproszeni zostali wszyscy operatorzy, którzy wykonują przewozy w barwach WTP. Operatorzy prywatni mogli zgłosić do udziału trzech lub czterech kierowców, a Miejskie Zakłady Autobusowe, które obsługują największą liczbę linii, wybrały po czterech kierowców z każdej z czterech „starych” zajezdni i dwoje z nowo otwartej – na Płochocińskiej.
Jurorzy sprawdzą technikę jazdy, precyzję oraz umiejętność radzenia sobie ze stresem. Będzie dobrze znany i bardzo widowiskowy „szarpak”, czyli symulowanie nadsterowności pojazdu. Tym razem dodatkowym utrudnieniem będzie to, że podczas próby trzeba pojechać ze ściśle określoną prędkością.
Próba na Precyzjomierzu Simpre
Kierowcy wezmą udział w teście koncentracji i podzielność uwagi podczas slalomu – tutaj dodatkowym utrudnieniem będzie dzwoniący w kabinie telefon komórkowy. Zawodnicy zmierzą się też z optymalizacją toru jazdy z systemem Turn Wise – urządzenie zmierzy liczbę ruchów kierownicą w skręcie i promień podczas pokonywania zakrętu.
Treningi symulują trudne warunki drogowe, ucząc uczestników utrzymywania koncentracji, podejmowania szybkich decyzji i zachowania spokoju
Pojawi się również konkurencja polegająca na awaryjnym hamowaniu z ominięciem przeszkody. Nowością będzie próba na tzw. Precyzjomierzu Simpre. To urządzenie pozwala doskonalić precyzyjną jazdę i kontrolowanie emocji w stresujących sytuacjach. Treningi symulują trudne warunki drogowe, ucząc uczestników utrzymywania koncentracji, podejmowania szybkich decyzji i zachowania spokoju.