We wtorek rano, ZTM poinformował o awarii, wydając komunikat: „W związku z awarią techniczną wstrzymano kontrolę biletów ZTM do odwołania. O przywróceniu kontroli biletów powiadomimy osobnym komunikatem. Prosimy o bieżące śledzenie informacji”.
Kontrole biletów wznowione
Zarząd Transportu Miejskiego przypomina o możliwości zakupu skasowanych już biletów w biletomatach umieszczonych w pojazdach. Obecnie kontrole mają uwzględniać awarię kasowników i są prowadzone normalnie. W związku z pojawiającymi się, sprzecznymi komunikatami, warto zaznaczyć, że kontrolerzy odstępują od działań jedynie w tych pojazdach, w których rzeczywiście stwierdzą awarię kasowników.
Przyczyny awarii kasowników w Warszawie
Jak ustalił portal tvnwarszawa.pl, problem wynika z poniedziałkowej aktualizacji systemu ZTM. Prawdopodobnie to ona jest przyczyną rozległej awarii, która objęła niemal wszystkie tramwaje (poza pojazdami Hyundai) oraz znaczną część autobusów.
Tomasz Kunert, rzecznik ZTM, potwierdził te doniesienia, stwierdzając, że „przyczyną jest awaria systemu informatycznego, obsługującego kasowniki”. Dodał również, że awaria dotyczy części autobusów i tramwajów, ale bramki metra działają prawidłowo. „Trwają prace nad usunięciem tej awarii, informatycy działają, żeby ponownie uruchomić ten system” – zapewnił Kunert.
Awaria kasowników ma charakter techniczny. Nie dotyczy bramek i kasowników zamontowanych w metrze oraz pociągach SKM.