Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autaostrad posiada już komplet decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej dla wszystkich odcinków A2 między Łodzią a Warszawą. Ostatnie dokumenty, obejmujące fragmenty zlokalizowane w województwie łódzkim, zostały wydane przez Wojewodę Łódzkiego 30 maja br. Wcześniej, na początku kwietnia, zezwolenia otrzymały odcinki w województwie mazowieckim.
Rozbudowa na kluczowym odcinku
Projekt rozbudowy obejmie łącznie 92 kilometry autostrady. Z tego 89 kilometrów to dobudowa dodatkowych pasów ruchu, a pozostałe 3 kilometry to prace modernizacyjne na wysokości węzła Łódź Północ, gdzie krzyżują się autostrady A1 i A2. Choć ten ostatni fragment dysponuje już trzema pasami ruchu, zostanie tam wymieniona nawierzchnia oraz zainstalowane energooszczędne oświetlenie.
Po zakończeniu prac, odcinek A2 od węzła Łódź Północ do węzła Pruszków będzie dysponował trzema pasami ruchu w obu kierunkach. Natomiast na fragmencie od węzła Pruszków do węzła Konotopa autostrada zostanie poszerzona do czterech pasów ruchu w każdą stronę.
- Nie mówimy tylko o rozbudowie autostrady. To odpowiedź na rosnące potrzeby milionów użytkowników A2. Inwestujemy w komfort, bezpieczeństwo i nowoczesne rozwiązania – od dodatkowych pasów po zieloną energię. Dzięki temu A2 stanie się wzorem dla przyszłych projektów drogowych w Polsce - podkreślił minister infrastruktury Dariusz Klimczak.
Harmonogram i wyzwania budowy
Kolejnym etapem inwestycji jest ogłoszenie przetargu na wyłonienie wykonawców, co jest planowane na przełomie czerwca i lipca 2025 roku. Podpisanie umów i faktyczne rozpoczęcie robót przewidziane jest na pierwszą połowę 2026 roku. Zakończenie całej rozbudowy i oddanie zmodernizowanej autostrady do użytku ma nastąpić w drugiej połowie 2028 roku.