W środę, 21 maja, tuż po godz. 13:00 tarcza TBM Krystyna przebiła się do szybu demontażowego przed stacją Bemowo. Tarcza Anna zakończyła drążenie tunelu już w kwietniu.
Na odcinku od stacji Karolin do stacji Bemowo wydobyto ponad 170 tys. metrów sześciennych urobku. Do produkcji prawie 3800 tubingów (prefabrykatów służących do obudowy wydrążonego tunelu) zużyto 30,5 tys. metrów sześciennych mieszanki betonowej oraz ponad 3,3 tys. ton stali. Tarcze Krystyna i Anna pracowały niewiele ponad 9 miesięcy: od 14 sierpnia 2024 roku do 21 maja br.
Początek nowego etapu budowy metra w Warszawie
Zakończenie drążenia tuneli kończy ważny etap budowy i umożliwia rozpoczęcie kolejnych prac – budowę peronów, klatek schodowych, łączników ewakuacyjnych pomiędzy tunelami i najniższych poziomów wentylatorni szlakowych.
Po wydrążeniu tuneli będą w nich prowadzone kolejne prace. Zaraz po wydrążeniu mają one idealnie okrągły przekrój, są puste i przygotowane do montażu instalacji, torowiska i pozostałej infrastruktury. Dlatego w pierwszej kolejności wykonana zostanie podbudowa torowiska – w postaci bankietów dolnych i bocznych. Będą to pierwsze poziome powierzchnie, na których osadzane będą kolejne elementy – przede wszystkim właśnie torowisko. Podczas tych prac wykorzystanych zostanie: 44 tysiące m kw. mat wibroizolacyjnych, 17 tys. m sześć. betonu i 900 ton szyn – o łącznej długości 18 kilometrów.