Na Dworcu Centralnym znajduje się wiele sklepów, punktów gastronomicznych i usługowych, a sam budynek sąsiaduje z Centrum Handlowym Złote Tarasy. Kasy biletowe zlokalizowane są na poziomie hali głównej. Bilety na pociągi PKP Intercity można kupić także w biletomatach, które znajdują się na poziomie hali głównej oraz galerii handlowych. Biletomaty Kolei Mazowieckich ustawione są natomiast na chodniku od strony pętli autobusowej.
Na Dworcu Centralnym w Warszawie znajduje się punkt InfoDworzec czynny codziennie w godzinach 7:00-21:00. Tam uzyskamy m.in. informacje o dworcu i dostępnych w jego wnętrzu usługach lub o komunikacji miejskiej czy atrakcjach turystycznych.
Warszawa
Wschodnia
Stacja Warszawa Wschodnia bywa zwyczajowo nazywana Dworcem Wschodnim. Jest drugą pod względem wielkości warszawską stacją kolejową. Zlokalizowana jest między dzielnicami Praga-Północ i Praga-Południe. Początki tej stacji sięgają budowy Kolei Warszawsko-Terespolskiej i oddanego do użytku w 1886 roku dworca Warszawa Praga.
Obecny Dworzec Warszawa Wschodnia im. Romana Dmowskiego znajduje się między ul. Kijowską a ul. Lubelską. Jego budowa prowadzona była w latach 1962-1969. W roku jej zakończenia budynek uhonorowany został tytułem „Mister Warszawy”, który nadawany był warszawskim budynkom w latach 1959-1980 przez „Życie Warszawy”. Jednak kolejne lata zaniedbań i braku remontów doprowadziły obiekt do fatalnego stanu. Dworzec Warszawa Wschodnia przez wiele lat był bardzo zaniedbany. W latach 2010-2012 przeprowadzono jego remont i modernizację. Na najbliższe lata planowany jest remont generalny, który obejmie zadaszenie peronów, remont torowisk i całkowitą modernizację obiektu.
W okolicy Dworca Warszawa Wschodnia znajduje się wiele kawiarni, restauracji i atrakcji kulturalnych. Niedaleko stąd na Stadion Narodowy czy do Centrum Handlowego Galeria Wileńska. Od strony ul. Lubelskiej mieści się dworzec autobusów dalekobieżnych oraz przystanki autobusów komunikacji miejskiej. Te ostatnie znajdują się także po stronie ul. Kijowskiej. Stąd także odjeżdżają tramwaje.
Dworzec Warszawa Wschodnia składa się z części dalekobieżnej i podmiejskiej. Stacja Warszawa Wschodnia przyjmuje i wyprawia pociągi dalekobieżne w tym międzynarodowe w kierunku Niemiec. Poza tym obsługuje pociągi podmiejskie SKM Warszawa i Kolei Mazowieckich, będąc istotnym węzłem przesiadkowym prawobrzeżnej Warszawy. Pociągi do centrum miasta jadą stąd niespełna 10 minut. Na stacji jest siedem peronów. Perony 1-4 przeznaczone są do obsługi ruchu dalekobieżnego, peron 5 jest uniwersalny, natomiast perony 6-7 obsługują ruch podmiejski.
Warszawa
Zachodnia
Dworzec Warszawa Zachodnia leży na zachód od stacji Warszawa Centralna. Znajduje się przy Al. Jerozolimskich w pobliżu Ronda Zesłańców Syberyjskich i jest oddalony od centrum miasta o ok. 4 km. Warszawa Zachodnia po kończonej właśnie kilkuletniej przebudowie będzie największym węzłem przesiadkowym w Polsce i stanie się Nową Warszawą Zachodnią. Inwestycja PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. to projekt za ponad 2 mld zł netto, współfinansowany ze środków unijnych. Prace objęły modernizację wszystkich dziewięciu peronów, zbudowanie zadaszenia nad nimi, stworzenie nowego zaplecza oraz połączenia nowym przejściem podziemnym obu stron węzła. W prace prowadzone przez kolejarzy włączyło się także m. st. Warszawa, które buduje podziemny odcinek linii tramwajowej na której przystanek pasażerowie będą mogli udać się wprost z peronów kolejowych.
W nowym kompleksie dworcowym mieści się biurowiec West Station będący siedzibą PKP, PKP Intercity i PKP Informatyka. W pobliżu znajduje się Dworzec autobusowy oraz dwa centra handlowe – Blue City i Reduta. Zarówno po południowej, jak i po północnej stronie Dworca Warszawa Zachodnia zlokalizowane są przystanki komunikacji miejskiej.
Powstanie stacji Warszawa Zachodnia, która początkowo nosiła nazwę Warszawa Czyste, związane było z przebudową linii średnicowej prowadzonej w latach 1919-1933. Obecny budynek Dworca Warszawa Zachodnia zbudowany w latach 2014-2015 to efekt początku przebudowy całego węzła.
Stacja Warszawa Zachodnia obsługuje ruch pociągów regionalnych i aglomeracyjnych oraz dalekobieżnych. Na stacji znajduje się dziewięć peronów. Perony 1-8 zlokalizowane są pomiędzy ul. Tunelową a Al. Jerozolimskimi, natomiast peron 9 – między ul. Tunelową a al. Prymasa Tysiąclecia.
Warszawa
Gdańska
Dworzec Warszawa Gdańska położony jest przy ul. Słomińskiego. Zgodnie z klasyfikacją PKP posiada kategorię dworca aglomeracyjnego. W pobliżu dworca przebiegają linie autobusowe i tramwajowe, a także pierwsza linia metra ze stacją Dworzec Gdański.
Początki stacji w tym miejscu sięgają budowy Kolei Nadwiślańskiej w latach 1878-1880. Obecny budynek dworca wybudowano w latach 1958-1959 i był on pierwszym w powojennej Warszawie stałym budynkiem dworcowym. Na stacji jest obecnie pięć peronów. Kursują stąd przede wszystkim pociągi Kolei Mazowieckich i Szybkiej Kolei Miejskiej oraz te, które przekierowano w związku z trwającą modernizacją Warszawy Zachodniej.
Warszawa
Śródmieście
Warszawa Śródmieście jest podziemnym dworcem kolejowym, który – według klasyfikacji PKP – posiada kategorię dworca aglomeracyjnego. Obsługuje bowiem jedynie ruch regionalny i aglomeracyjny. Znajduje się w Al. Jerozolimskich pomiędzy ul. Marszałkowską a ul. Emilii Plater.
Dworzec Warszawa Śródmieście powstał na terenie dawnego Dworca Wiedeńskiego, w miejscu niedokończonego przedwojennego Dworca Głównego. Budowę obecnej stacji ukończono w 1963 roku. Stacja Warszawa Śródmieście posiada trzy perony, z których każdy ma dwa niezależne wyjścia na powierzchnię. Stacja jest ponadto połączona przejściem podziemnym z Dworcem Centralnym.
Warszawa
Wileńska
Warszawa Wileńska jest stacją kolejową składającą się z dwóch peronów i zlokalizowaną na Pradze-Północ – u zbiegu al. „Solidarności” i ul. Targowej. Odjeżdżają stąd pociągi Kolei Mazowieckich. Dworzec Warszawa Wileńska stanowi część centrum handlowego Galeria Wileńska. Blisko stąd do Placu Wileńskiego i stacji drugiej linii metra Dworzec Wileński.